De verzending van uw bestelling

Levertijd

Bestellingen die wij op werkdagen voor 23:00 ontvangen verwerken wij diezelfde dag nog.

Deze bestellingen worden iedere werkdag na 23:00 opgehaald door PostNL, die uw bestelling vervolgens de eerstvolgende dag
aan u uitlevert. (ook op zaterdag!)
Bestellingen die in het weekend worden geplaatst worden op zondag tot 19:30 verwerkt en aan PostNL meegegeven.

Tip: Als het voor u handiger is kunt u uw bestelling natuurlijk ook op uw werkadres laten bezorgen.

Indien u in Belgie woont dan zal uw pakket ook binnen 1 werkdag worden geleverd. Uw order moet dan wel voor 18:00 bij ons
binnen zijn! Belgische orders worden door DPD bij uw thuisbezorgd. Voor Belgie moet u op vrijdag voor 18:00 bestellen, om uw
order de dinsdag erna te ontvangen. Helaas kan DPD dit op dit moment niet sneller faciliteren.

postnl logo


Verzendkosten

Bestellingen van meer dan 50 euro die maximaal 30kg wegen leveren wij altijd GRATIS uit!

Alleen in het geval van uitzonderlijk zware of uitzonderlijk grote pakketten is het niet altijd mogelijk om een pakket gratis te verzenden. Mocht dat bij uw bestelling het geval zijn, dan stellen wij u hiervan op de hoogte tijdens het bestelproces en natuurlijk vóórdat u uw order bevestigt.

Hieronder ziet u een schema met de verzendkosten die in rekening worden gebracht bij bestellingen die kleiner zijn dan 50 euro en/of die zwaarder wegen dan 30kg:

OrderbedragTot € 50,-€ 50,- to € 100,-€ 100,- to € 250,-boven € 250,-
Tot 30kg € 4,95 gratis gratis gratis
30-60kg € 9,95 € 4,95 gratis gratis
vanaf 60kg € 34,95 € 29,95 € 24,95 € 19,95


In uw winkelwagen kunt u op ieder moment zien wat het gewicht van uw bestelling is en voordat u de bestelling plaatst krijgt u nog eens een overzicht te zien van eventuele verzendkosten.

Met de meeste artikelen zult u ruim binnen de 30kg blijven, maar zeker met zakken hondenvoer kan het gewicht wel hoog zijn. Helaas is het zo dat de tarieven van vervoerders dan ook stijgen. Op deze tarieven hebben wij geen invloed, maar we hebben deze met het bovenstaande overzicht wel zo inzichtelijk mogelijk voor u proberen te maken. Door deze tariefstructuur kan het in sommige gevallen slimmer zijn om 2 bestellingen (van minder dan 30kg) te plaatsen in plaats van 1 bestelling (zwaarder dan 30kg).

Zelf uw aflevermoment bepalen

De eerste bezorgpoging vindt plaats op de dag nadat u uw bestelling heeft geplaatst (PostNL levert voor ons op maandag, dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag en zaterdag). Let op: orders die in het weekend zijn geplaatst levert PostNL op dinsdag uit.

Via de Track & Trace die u van ons ontvangt, kunt u zelf in de gaten houden wanneer en hoe laat de postbode bij u voor de deur staat. Alternatief volgt u uw order door uw postcode en huisnummer in te vullen in de onderstaande module van PostNL:


Wanneer u bij de eerste bezorgpoging niet thuis bent, dan biedt PostNL het pakket eerst aan bij uw buren. Wanneer dat ook niet lukt, laat de bezorger van PostNL een bericht voor u achter met een ‘niet-thuis-code’. Met deze code kunt u dezelfde dag tot 22.00 uur op MijnPakket aangeven wanneer onze chauffeur een tweede keer kan langskomen. Op een dag, tijd en locatie die voor u het beste uitkomt. U heeft de keuze uit één van de volgende opties:
1.Bezorging op een andere dag (tot 6 dagen vooruit te plannen).
2.Bij één van de 2.600 PostNL locaties door heel Nederland. U haalt uw zending vanaf 16.00 uur de volgende dag op.

Lukt het niet om uw pakket af te leveren bij de tweede bezorgpoging en hebt u niets ingevuld in MijnPakket? Dan kunt u de zending ophalen bij de PostNL locatie bij u in de buurt. U hebt hiervoor drie weken de tijd. De medewerkers van PostNL vragen u bij het afhalen om een geldig legitimatiebewijs.

Uw bestelling volgen

Wij versturen uw bestelling standaard met PostNL. Op het moment dat uw bestelling ons magazijn verlaat ontvangt u per email een zogenaamde Track & Trace code. Met deze code kunt u de bestelling tot aan uw voordeur volgen. PostNL activeert deze codes laat in de avonduren, nadat ze alle opgehaalde pakketen hebben verwerkt. Vanaf dat moment is uw pakket te volgen via de ontvangen link en MijnPakket van PostNL.

Indien uw bestelling afwijkende maten heeft of een afwijkend gewicht, dan zullen wij in sommige gevallen gebruik moeten maken van een andere vervoerder. Voor de kleinere pakketten die net buiten de gewichtsvereisten vallen van PostNL kiezen we dan voor DPD. Voor de grote en extra zware pakketten kiezen we voor Transmission. Beide partijen voorzien ons van goede track & trace informatie die wij uiteraard aan u toesturen.

DPD heeft daarnaast, net als PostNL, een 'predict' service waarmee u zelf het tijdstip en de dag van levering kunt bepalen. Dat werkt als volgt: 1.Wanneer DPD uw bestelling van ons heeft ontvangen wordt u per email door DPD benadert met het geplande aflevermoment. 2.Komt u dit moment niet uit dan heeft u de mogelijkheid om een nieuwe bezorging in te plannen en DPD biedt hiervoor minimaal drie alternatieven aan. 3.Op de bezorgdag zelf wordt u per email wederom geïnformeerd over het tijdstip van de levering, zodat u niet de hele dag thuis hoeft te wachten.

Mocht u toch niet thuis zijn op het moment van de bezorging, dan laat DPD een niet-thuis briefje achter waarmee u op Nieuwelevering.nl kunt aangeven of u het pakketje op een afhaalpunt wil ophalen, of u het nogmaals bezorgd wilt hebben of dat het pakketje bij de buren bezorgd mag worden. U ziet: Met de bezorgservice van DPD kunt u ook alle kanten uit!        


Niet thuis

Mocht u niet thuis zijn wanneer de vervoerder uw bestelling komt bezorgen, dan ontvangt u een niet-thuis briefje in uw brievenbus. U kunt vervolgens kiezen om de bestelling op een nieuw tijdstip opnieuw te laten aanbieden of bij de buren te laten bezorgen. U kunt er ook voor kiezen om de bestelling zelf bij een afhaalpunt op te halen.

Als u nog vragen heeft over de levertermijn of de verzendkosten dan vindt u hier onze contactgegevens.